zondag 10 januari 2010

Blamage (1)

Graag wil ik mijn verontschuldigingen aan bieden voor mijn rol in de alarmenhysterie die ons land heeft overvallen.

Urenlange sneeuwval in het gehele land werd er voorspeld. Plaatselijk zou 'sneeuwjacht' optreden door de krachtige wind. Vooral de kustprovincies zouden er hard van langs krijgen.

Zelf ging ik helemaal mee in dit doemdenken waarbij een (kleine?) mogelijkheid als zekerheid wordt gepresenteerd. Ik heb meer dan vijf mailtjes over het weer geschreven en ik verklaarde ontegenzeggelijk dat een terugreis met de auto tot problemen zou leiden.

Inmiddels weten we beter. We hebben geen sneeuwval meegemaakt in Leiden en wind stond er ook niet. Op basis van de weersverwachting had mijn fiets ingesneeuwd moeten zijn, maar bij terugkeer in Amsterdam bleek er nog geen vlokje op te liggen.

Het ergste is misschien nog dat ik niet als enige heb meegedaan aan deze waanzin. Op het traject van CS Amsterdam tot de Piet-Heintunnel is het doorgaans tot diep in de nacht druk, maar op de heerlijke, kalme winteravond van gisteren reed er bijna niemand.

Het KNMI heeft voorspeld dat het weer vandaag ongeveer hetzelfde zal zijn als gisteren. Dus pas op, er is kans op hevige sneeuwval in combinatie met sneeuwjacht en door de harde wind ligt de gevoelstemperatuur op -15.

Geen opmerkingen:

by TemplatesForYou-TFY
SoSuechtig, Burajiru