zondag 7 maart 2010

Teamcaptain accepteert ontslag (nog) niet

Het was even schrikken. Eerst zelf verliezen, dan als team verliezen, dan
tijdens het o zo gezellige diner naar het toilet, dan terug aan tafel, en
tenslotte te horen krijgen dat je bent afgezet als teamcaptain. "Wij hebben
zoëven besloten dat Paul R het seizoen verder afmaakt", zei de voorzitter.
Ik gedroeg me als een man en accepteerde het ontslag onmiddellijk. Als
sportliefhebber weet ik dat een schokeffect goede resultaten oplevert en die
hebben we na het drama in Nieuwendam absoluut nodig. De wedstrijd tegen VAS
is immers al over drie weken.

Echter, na een stevige nachtrust denk ik er anders over. Ik blijf en maak
het seizoen af. Dit is geen aanval op de voorzitter en zijn beleid, maar een
vorm van redelijkheid en feitelijk zelfs wijsheid. Er was gisteren namelijk
sprake van verzachtende omstandigheden. Ten eerste moest ik zelf spelen en
dat kan ik niet meer. Ten tweede moesten we door de hevige spitaanval van 88
ineens 64 van een voetbalveld in Nederhorst den Berg afhalen om hem
onmiddellijk naar Nieuwendam in te vliegen. Daarmee zijn de twee nullen aan
de borden 7 en 8 verklaard. Gebrek aan klasse (bord 8) en ritme (bord 7)
leidde tot deze nederlagen. Niet onze topspelers maar onze subtoppers hadden
de zware taak om de borden 1 en 2 te vertegenwoordigen. Dat deden zij goed,
maar niet goed genoeg (nog twee nullen). De andere jongens deden wel wat zij
al het hele seizoen doen: winnen of remise maken. Daarmee eindigde de
wedstrijd in een 5-3 nederlaag, of zoals 44 treffend opmerkte: "De nederlaag
was niet kansloos, maar wel terecht".

Hoe nu verder? Ik heb de opstelling voor 27 maart al in mijn hoofd maar
vertel niets, want ook (of juist?) de concurrentie leest dit bericht. Ik heb
nog hoop op een goede afloop en vraag de voorzitter om vergeving. Laat mij
de klus afmaken, laat mij delen in het succes, laat ook mij meereizen in de
open bus in Oud-Valkeveen als de titel toch nog binnenkomt.

Of ontsla mij, maar laat mij dan met rust.

Uw teamcaptain

4 opmerkingen:

lr zei

Vriend, van mij mag je blijven. Het was jouw schuld niet. Het was trouwens ook niet de schuld van Botje en mij, want wij waren er niet bij.

Wie is dan wel verantwoordelijk? 12 uiteraard! Die haalt altijd rare streken uit wanneer we dreigen te promoveren. Ik heb me laten vertellen dat hij gisteren een zet heeft gedaan die volgens het huidige clubrepertoire op 1. e4 moet worden gespeeld in plaats van 1. d4.

Dat is toch niet aanvaardbaar? Wie roept 12 tot verantwoording!

tom.bottema@gmail.com zei

Het is allemaal niet zo moeilijk, denk ik.

Het ligt aan de spelers Johan, Gert, Jeroen (!) en vooral Machiel.

Het ligt een beetje aan Frank en Michiel.

Het ligt niet aan Marcel en Dinand.

Het ligt zeker niet aan Li en ook niet aan mij en ook niet aan de teamcaptain Jeroen.

88

AnoniemLeefJeLanger zei

Eigenlijk ligt het natuurlijk wel een beetje aan die vermaledijde 10, binnen eigen kringen bekend als 'Peuk'. De ervaring leert namelijk dat 10 er steevast iets mee heeft te maken wanneer er iets vervelends gebeurt.

Het is het daarom verstandig om altijd lovend over 10 te spreken - vooral wanneer hij erbij is - en om de protectiegelden tijdig en volledig te voldoen, liefst in coupures die direct bij de Jamin kunnen worden uitgegeven.

de fan zei

Maar eh... wat zijn nu de voetbaluitslagen van zaterdag? Wie scoorden er, en hoe?

by TemplatesForYou-TFY
SoSuechtig, Burajiru